تعمیر ایسیو ECU رنو لتیتیود

تعمیر ایسیو ECU رنو لتیتیود

تعمیر ایسیو ECU رنو لتیتیود – تعمیر برد و قطعات الکترونیکی ECU انواع خودرو ها در کلینیک تخصصی دیجی برد  صورت می گیرد.

معرفی ECU واحد کنترل الکتریکی در خودرو های مدرن

ECU واحد کنترل الکتریکی (Electronic Control Unit) ، به عنوان سیستم مدیریت موتور شناخته می شود . در خودروهای مجهز به تزریق سوخت الکترونیکی، یک ECU می تواند میزان سوختی را که وارد سیلندرهای موتور می شود را کنترل کند، در برخی از وسایل نقلیه امروزی ، بیش از ۱۰۰ واحد ECU وجود دارد که تمام عملکرد موتور ، ترمز اضطراری خودرو ، تهویه مطبوع ، قفل در ها ، صندلی ها و … را کنترل و مدیریت می کند.

واحد کنترل ECU اغلب در نزدیک موتور یا فضایی مانند جعبه دستکش یا زیر داشبورد خودرو  خواهید یافت. این واحد بسیاری از عملکرد های موتور را کنترل می کند و شبیه کامپیوتری است که دارای تراشه های کامپیوتری از پیش برنامه ریزی شده و قابل برنامه ریزی داخلی می باشد.

در موتور های بنزینی ، تزریق سوخت ، زمان جرقه برای احتراق به کمک ECU صورت می گیرد. موقعیت داخلی موتور با استفاده از سنسور موقعیت میل لنگ تعیین می گردد تا انژکتورها و سیستم جرقه زنی دقیقاً در زمان صحیح فعال شوند.

یک ECU جهت تعیین مخلوط سوخت و اکسیژن منغیر های زیادی نظیر : دمای موتور ، دمای سوخت ، دمای هوا ، کیفیت سوخت ، فشار هوا ، راندمان پمپ و … را در نظر می گیرد.

وقتی پدال گاز را فشار می دهید، دریچه گاز شما باز می شود تا هوای بیشتری به موتور وارد شود. افزایش جریان هوا به موتور توسط سنسور Mass Flow Air (MAF) اندازه گیری می شود، بنابراین ECU می تواند مقدار سوخت تزریق شده را تغییر دهد و نسبت مخلوط را در محدوده نگه دارد.

نحوه عملکرد ECU

در قسمت ورودی ECU ، داده های مورد نیاز توسط سنسور های دما ، فشار و ماژول های داخل خودرو تامین می گردد , در مرحله بعدی، پردازنده  ECU از نرم افزار ذخیره شده در داخل دستگاه برای تعیین مشخصات خروجی، مانند عرض پالس انژکتور سوخت استفاده می کند

 در قسمت خروجی قابلیت تنظیم عرض پالس انژکتور سوخت، زمان بندی دقیق سیستم جرقه زنی، باز شدن بدنه دریچه گاز الکترونیکی یا عملکرد فن خنک کننده رادیاتور اشاره کرد.

برای اینکه صدها قطعه داخلی به درستی کار کنند، ECU به قدرت داخلی زیادی نیاز دارد. علاوه بر این، یک ECU باید ولتاژ مناسبی را به قطعات خارج از خودرو برای عملکرد چندین سنسور و محرک تامین کند. به عنوان مثال، مدارهای انژکتور سوخت ممکن است به بیش از ۲۰۰ ولت نیاز داشته باشند، در حالی که سنسورها ممکن است فقط به ۵ ولت پیوسته نیاز داشته باشند.

بررسی اجمالی خودرو رنو لتیتیود Renault Latitude

خودرو رنو لیتیتیود ، محصول کشور فرانسه یکی از زیباترین نمونه خودروهای سدان می باشد.Latitude مدل های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ در بازار ایران موجود است .

حجم موتور این خودرو ۳.۵ لیتر ،  گیربکس آن از نوع ۶ دنده اتوماتیک و گیربکس آن ۶ دنده اتوماتیک می باشد.  رنو Latitude قدرتی معادل ۲۳۷ اسب بخار و گشتاور ۳۳۰ نیوتن متر دارد که حداکثر سرعت آن ۲۳۴ کیلومتر در ساعت می باشد.

سیستم هشدار دهنده این خودرو شامل : سنسور جلو ، سنسور عقب و سنسور باران است.

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *